Itsenäistä sisällöntuotantoa

Jo useat yritykset ja järjestöt tuottavat video- tai valokuvasisältöä itsenäisesti sosiaaliseen mediaan. Usein se onkin ulkoistamisen sijaan järkevää ja kustannustehokasta – etenkin jos sisältöä on paljon. Usein käy kuitenkin niin, että yliarvioidaan omat taidot ja lopputulos ei vastaa yrityksen tasoa ja ilmettä. Tämä osoittautuu suureksi ongelmaksi, sillä huonosti toteutetut videot ja kuvat etenkin yrityksen somessa saattaa karkoittaa potentiaalisia asiakkaita. Vaikka yritys olisikin omalla alallaan tunnettu laadusta, hyvästä työn jäljestä sekä puhtaudesta, amatöörimäinen ulkoasu verkossa vie ihmisten ajatukset aivan toiseen suuntaan.

Tämän lisäksi kustannustehokkaaksi (ts. halvaksi) ajateltu itsenäinen sisällöntuotanto kostautuu ajankäytöllisesti – jos kokemusta on vähän, eikä tiedä mitä tekee, aikaa kuluu järjettömän paljon eikä lopputulos siltikään ole ihan sitä mitä oltiin alunperin visioitu.

 

Perustason tietotaidolla valtava merkitys

Jos taas tekijällä on perustason tietotaito kunnossa, aikaa (=rahaa) säästyy valtavasti ja tuotantoarvoa saadaan kasvatettua pienillä, jopa ilmaisilla muutoksilla. Kun tietää mitä tekee, osaa kuvata oikeassa kohdassa huonetta, luonnonvaloa käyttäen sekä oikeilla välineillä, saadaan aikaan ihan erinäköinen lopputulos kuin vaikkapa valkoista seinää vasten kuvattu, syvyyttä uupuva tuotos.

 

AV-Workshop

Tässä haluamme ja voimme auttaa. Tarjoamme yrityksille ja järjestöille workshoppeja joissa käymme valo- tai videokuvauksen perustason asiat läpi, aina räätälöitynä asiakkaan tarpeiden mukaiseksi. Voimme pitää workshopin myös englanninkielisenä.

Aluksi kartoitamme tarpeet; mitä ollaan tekemässä? Onko tarkoituksena tuottaa lyhyitä videoita esimerkiksi yrittäjästä, joka kertoo alaansa liittyviä asioita katsojille? Tai vaikkapa asuntoesittelyvideoita? Yleisiä valokuvia tiloista ja tuotteistanne? Tuotekuvia?

Jos sisältöä on tehty jo aikaisemmin, voimme havaita niistä puutteita ja sitä kautta kehittää osaamista. Selvitämme myös kalustotarpeen sekä konsultoimme kalustohankinnassa jo ennen workshoppia. Tämän jälkeen kartoitamme workshopin keston ja ajankohdan. Yhdessä päivässä oppii jo hyvin perusteita jos käytössä on kevyttä ja tuttua kalustoa, esimerkiksi puhelin ja pari led-valoa. Näiden tietojen pohjalta laskemme tarjouksen.

Workshopin tavoitteena on opettaa ne kaikista kriittisimmät ja tarpeellisimmat perustaidot juuri sen tyyppiseen sisällöntuotantoon jota asiakas aikoo tehdä.  Tarjoamme toki myös pidempiä, syventävämpiä workshoppeja, joissa ehdimme käydä läpi vaativampiakin osa-alueita, jos asiakkaalla on tavoitteena tuottaa hieman laadukkaampaa sisältöä.

Jos juuri sinä kamppailet valokuvauksen tai videoiden tuottamisen kanssa tai haluat kehittää taitojasi nostaaksesi sisältönne tasoa, ota yhteyttä niin sovitaan tapaaminen!

 

 

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *